Affärsvillkor

När du handlar på Quookers webbplats gäller följande affärsvillkor:

LEVERANS. Vi strävar efter att expediera alla beställningar som mottas innan kl. 12.00 på vardagar samma dag och senast inom tre vardagar efter mottagande av beställningen. Om du har beställt en eller flera varor som inte finns i lager kontaktar vi dig för närmare förtydligande.

FRAKT. Innan du godkänner beställningen informeras du om gällande fraktavgifter. Du kan fortfarande ångra ditt köp, då du skriver in dina kortuppgifter först efter detta steg.

BETALNING. Quooker godkänner betalning med Dankort/VISA-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, Diners och American Express. Pengarna dras från ditt konto först när varorna har skickats. 

SÄKERHET. Quooker krypterar alla dina kortuppgifter med SSL-protokoll (Secure Socket Layer). Det innebär att varken Quooker eller obehöriga kan läsa av ditt kortnummer eller annan information under transaktionen, vilket gör det säkert att handla hos oss.

När du betalar med betalkort på vår webbplats är du alltid säkrad mot missbruk. Du har nämligen möjlighet att avvisa betalningen när du mottar din betalningsöversikt. Du behöver inte betala någon självrisk i händelse av att ditt kort skulle missbrukas i Quookers nätbutik, då vi använder SSL.

ÅNGERRÄTT. Quooker erbjuder hela 90 dagars ångerrätt, räknat från den dag då du mottar varorna. Om du väljer att ångra ett köp behöver du bara returnera varan i samma skick som du fick den och ordentligt emballerad.

När varan har mottagits i retur och godkänts återbetalas inköpspriset till ditt Dankort/kreditkort inom några få dagar. Du står själv för returkostnader. Det är viktigt att du följer våra praktiska anvisningar så att vi kan expediera ditt ärende så fort som möjligt. Läs mer under punkten "Returer". 

Du kan också ångra ett köp genom att vägra motta varan eller genom att överlåta varan till transportföretaget. Observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.

REKLAMATION. Quooker erbjuder 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagen när det gäller brister som konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage som har uppstått direkt eller indirekt som följd av felaktig behandling, dåligt underhåll, våld eller obehöriga ingrepp. Reklamation vid fel och brister ska meddelas Quooker inom rimlig tid efter att felet eller bristen har upptäckts eller borde ha upptäckts. Om du reklamerar varan inom två månader efter att problemet har upptäckts är reklamationen alltid gjord i tid.

I samband med reklamationsärenden återbetalar Quooker rimliga returkostnader. Kom ihåg att begära kvitto på leveransen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Observera att vi inte tar emot paket som skickas mot postförskott.

Det är viktigt att du följer våra praktiska anvisningar så att vi kan expediera ditt ärende så fort som möjligt. Läs mer under punkten "Returer". 

RETURER. Om du ångrar ett köp eller vill reklamera en vara skickar 

  • du ett e-postmeddelande till salg@quooker.dk med information om fakturanummer och vid reklamation dessutom en förklaring.
  • Emballera varan ordentligt, skriv ditt namn och din adress tydligt och bifoga gärna en kopia av faktura/orderbekräftelse så att vi snabbt kan identifera paketet och hjälpa dig.
  • Skicka paketet till vårt huvudkontor:: Quooker Skandinavien a/s, Hellerupvej 46, 2900 Hellerup, Danmark.

ÅTERBETALNING. Kort tid efter att du har mottagit ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har mottagit de returnerade varorna så återbetalas beloppet till dig. Leveransavgifter återbetalas enligt våra allmänna villkor. Observera att det kan ta upp till tio vardagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto.

RESERVATION FÖR PRISFEL OCH UTSÅLDA VAROR. Vi reserverar oss för tryckfel, prisfel och utsålda varor. Om din beställning berörs av detta blir du automatiskt kontaktad av en av våra medarbetare inom 24 timmar på vardagar.

PERSONUPPGIFTER. Personuppgifter ges aldrig till tredje part, utan att du själv uttryckligen ger tillstånd till det och vi samlar aldrig personuppgifter utan att du själv har gett oss dessa uppgifter vid registrering, köp eller deltagande i en undersökning osv. Här samlas upplysningar om namn, adress, postnummer, e-mail, kön, ålder, intressen, ställningstagande och kunskap om olika ämnen.

Personupplysningarna används för att genomföra det köp eller den service de samlades in i samband med. Upplysningarna används utöver det till att få större kunskap om dig och övriga besökare på websidan. Denna användning kan bla omfatta undersökningar och analyser som är riktade mot en förbättring av våra produkter, tjänster och teknologier, samt visning av innehåll och reklam som är anpassat till dina intressen och hobbyer.

Kontakt angående personuppgifter. Om du önskar åtkomst till de uppgifter som finns registrerade om dig hos Quooker Skandinavien kan du ta kontakt på info@quooker.dk eller på telefon 70252040.  Om där är registrerat felaktiga data eller om du har andra anmärkningar kan du ta kontakt på samma sätt. Du har möjlighet att få insyn i vilken information som finns registrerad om dig och du kan göra anmärkningar mot en registrering enligt reglerna i persondatalagen.

Skyddande av personuppgifter. I enlighet med persondatalagen skall dina personliga uppgifter bevaras säkert och förtroligt. Vi sparar dina personuppgifter på datorer med begränsad åtkomst som är placerade i kontrollerade faciliteter och våra säkerhetsföreskrifter kontrolleras löpande för att avgöra om våra användaruppgifter hanteras försvarligt och med ständig hänsyn till dina rättigheter som besökare. Vi kan dock inte garantera 100% säkerhet vid överföring via internet. Det betyder att det kan finnas risk för att obehöriga skaffar sig åtkomst till information när data skickas och lagras elektroniskt. Du uppger således dina personliga uppgifter på eget ansvar.

Personuppgifter raderas eller anonymiseras efterhand som det ändamål de blivit insamlade till, avslutas. Personuppgifter sparas i högst 12 månader efter användning.

Den snabba utvecklingen av internet innebär att förändringar i vår behandling av personuppgifter kan bli nödvändiga. Vi förbehåller oss därför rätten att uppdatera och ändra dessa riktlinjer för behandling av personuppgifter. Gör vi det, ändrar vi självklart datumen för ”senast uppdaterat” längst ner på sidan. I händelse av väsentliga ändringar ger vi dig besked i form av ett synligt meddelande på vår websida.

I den utsträckning som personuppgifter om dig behandlas, har du enligt persondatalagen rätt att bli upplyst om vilka personuppgifter som kan härledas till dig. Om det visar sig att de uppgifter eller data som handlar om dig är oriktiga eller vilseledande, har du rätt att få dessa rättade, raderade eller blockerade. Du kan närsomhelst göra invändningar mot att uppgifter om dig blir föremål för behandling. Du kan också närsomhelst återkalla ditt samtycke. Du har möjlighet att protestera mot behandlingen av uppgifter och data rörande dig.

QUOOKER-SUPPORT

SKICKA OSS ETT E-POSTMEDDELANDE
service@quooker.se
RING OSS På
+45 70252040
ÖPPETTIDER
Måndag till torsdag: 10.00-16.00
Fredag: 10.00-15.00